Strona 16 z 17

Re: Jak stać się posiadaczem rzędu kawaleryjskiego?

PostNapisane: 14 wrz 2012, o 13:00
przez Łuki
Dokładnie. Dlatego wcześniej zwróciłem na to uwagę, że jest za gruby.

Re: Jak stać się posiadaczem rzędu kawaleryjskiego?

PostNapisane: 16 wrz 2012, o 14:43
przez myta2
nie mniej jednak 25 jest cięższa od 36 (to dyskusyjne nie jest), poza tym nie sądzę by można mówić o samym siodle w tym wypadku, bo jak rozumiem kolega chce docelowo w rzędzie jeździć i w kawalerie się bawić, jeżeli do innych celów to polecam gorąco nowe rajdówki - są lekkie wygodne (i całą swą konstrukcje zawdzięczają wojskowym pierwowzorom).
A co do niemców miałem nawet spore bo 4, i było "jak piórko".... :idea:

Re: Jak stać się posiadaczem rzędu kawaleryjskiego?

PostNapisane: 19 wrz 2012, o 00:56
przez Renesco
Nie ustajac w poszukiwaniach znalazlem wz 36 tylko ze z nadpeknieta lawka... czy warto i czy wogole da sie cos z tym zrobic lub uzywac tak jak jest...wydaje mi sie ze raczej nie ale wole zapytac :) ?

http://imageshack.us/photo/my-images/13 ... lbaka.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... baka2.jpg/

polecam powiekszyc zdjecie, nadpekniete tylko na krawedzi.

Re: Jak stać się posiadaczem rzędu kawaleryjskiego?

PostNapisane: 19 wrz 2012, o 10:52
przez Piotrek
Jeśli zaczęło pękać, to przy używaniu będzie pękać dalej. To jest jakiś oryginał czy kopia, bo ze zdjęć nie wynika to jasno?

Re: Jak stać się posiadaczem rzędu kawaleryjskiego?

PostNapisane: 19 wrz 2012, o 11:01
przez Renesco
oryginal 46 rok. Nie da rady tego jakos połączyć...?Myslalem o odpornej na obciązenia mechaniczne żywicy epoksydowej wprowadzonej w tą szpare np strzykawką, pytam bo cena jest dobra i mam dylemat

Re: Jak stać się posiadaczem rzędu kawaleryjskiego?

PostNapisane: 19 wrz 2012, o 11:45
przez Piotrek
A po co jeździć w oryginalnym siodle? Zniszczysz je tylko. Takie kupuje się do kolekcji, a nie do używania. To jazdy szyje się na ich podstawie współczesne kopie. Weź pod uwagę, że oryginał na pewno na wysiedziane siedzisko, będzie ono twarde, mało wygodne.

Re: Jak stać się posiadaczem rzędu kawaleryjskiego?

PostNapisane: 20 wrz 2012, o 09:13
przez myta2
Piotrek napisał(a):A po co jeździć w oryginalnym siodle? Zniszczysz je tylko. Takie kupuje się do kolekcji, a nie do używania. To jazdy szyje się na ich podstawie współczesne kopie. Weź pod uwagę, że oryginał na pewno na wysiedziane siedzisko, będzie ono twarde, mało wygodne.


Piotrze u tu cie zaskoczę..... w istocie było jak piszesz (piło mnie strasznie w mój aksamitny tyłek, ale zrobiłem mały zabiegi i teraz jest jak dla mej "dupy" uszyte. - mokrą szmatką zwilżyłem mostek delikatnie - następnie pojeździłem dopasowało się do każdego wyboju mojego siedzenia i teraz jest idealne:))))) :idea: :idea: :idea:

Re: Jak stać się posiadaczem rzędu kawaleryjskiego?

PostNapisane: 20 wrz 2012, o 11:12
przez Piotrek
Wiem, że tak można zrobić. Ale mimo wszystko, oryginału szkoda. Szczególnie, że siodło wz. 36 można bez problemu kupić nowe. Co innego z tymi, których kopii się nie produkuje, jak siodła austriackie na przykład.

Re: Jak stać się posiadaczem rzędu kawaleryjskiego?

PostNapisane: 20 wrz 2012, o 14:25
przez myta2
ja jestem zdania że oryginał od czasu do czasu trzeba użyć by się nie rozleciał (jak z ludźmi na emeryturze, jak przestanie być aktywny to dziadzieje - do póki ma co robić jest "silny zdrowy" :wink: )
a tak powaznie sam szykuje się do zakupu kopii ponieważ trochę szkoda mi mojego oryginału.... :roll:
właśnie sprawdziłem ceny pleszew to około 1700 zł (samo siodło) w zalezności od producenta.
na marginesie, na allegro jest jedno z 46r za dobre pieniądze,
http://allegro.pl/siodlo-kulbaka-kawale ... 28848.html

Re: Jak stać się posiadaczem rzędu kawaleryjskiego?

PostNapisane: 7 paź 2012, o 00:04
przez Bazyl
Jakiś czas temu pytałem się o wytwórców niestandardowych terlic do siodeł kawaleryjskich. Po paru rozczarowaniach, głównie ze strony największych wykonawców oraz szaleńczych cenach (powyżej 2tys), natrafiłem na firmę Viator z warszawy. Trochę to trwało, ale w cenie 550zł wykonali terlicę do siodła UP 1902, z ławkami wyprofilowanymi pod kształt grzbietu mojego konia. Udało im się zdobyć również oryginalne łęki w odpowiednim rozmiarze. Ławki co prawda odbiegają nieco kształtem od oryginału, ale całość uważam za w miarę udaną.

http://imageshack.us/a/img51/8391/zdjcie0356f.jpg

Oprócz oryginalnych łęków wykorzystano moją kulę ze wz 25 (brakowało jej) i przednie okucia ławek. Uchwyty do puślisk i środkowe ucho tylnego łęku były dorabiane. Pierwotnie miał być użyty mój tylni łęk (trochę pożarty), a przedni wykuty na nowo ale trafiły się sygnowane łęki w stanie prawie magazynowym. Jako minus można policzyć zanitowanie łęków ze złej strony, przez co główki nitów wystają nad spodnią krawędź ławek.

Re: Jak stać się posiadaczem rzędu kawaleryjskiego?

PostNapisane: 10 paź 2012, o 20:35
przez Ułan świętokrzyski
No wygląda przyzwoicie

Re: Jak stać się posiadaczem rzędu kawaleryjskiego?

PostNapisane: 23 paź 2012, o 11:45
przez Bazyl
A teraz moja działka, czyli obszycie:

http://imageshack.us/a/img801/8905/terl ... licami.jpg
http://imageshack.us/a/img690/4112/bezsiedziska.jpg

Brakuje jeszcze zapinek przed tylnym łękiem i siedziska. Tylne wpusty wykonałem jak we wczesnych wz 25 dla zwiększenia kompatybilności z rzędami polskimi - widziałem zdjęcie oryginału z taką modyfikacją wyglądającą na przedwojenną więc jakaś zgodność jest. Widziałem też UP z całymi wyściółkami ławek wykonanymi jak we wz 25, ale nie chciałem zwiększać niepotrzebnie masy siodła. Wkręty krzyżakowe są narazie tymczasowe. Tak czy siak muszę zdążyć z resztą na Hubertusa na 3.11 :-D

Re: Jak stać się posiadaczem rzędu kawaleryjskiego?

PostNapisane: 30 paź 2012, o 09:31
przez Renesco
Czy zna któryś z Panów kogoś kto wyrabia lub sposób i materiał z którego można by dorobić okucie otworu przedniego łęku we wz. 36 ?

Re: Jak stać się posiadaczem rzędu kawaleryjskiego?

PostNapisane: 30 paź 2012, o 10:07
przez Lucas
Wg mojej wiedzy to okucie to pojawiło się w siodłach wz. 36 wyrabianych na terlicach przedwojennych ale już po II wojnie światowej. Jeżeli ma być to siodło jak najbardziej zbliżone do oryginału to nie ma potrzeby okuwania otworu w przednim łęku.

Re: Jak stać się posiadaczem rzędu kawaleryjskiego?

PostNapisane: 30 paź 2012, o 10:42
przez Ułan świętokrzyski
Pewien rodzaj okuć wyrabia p. Pera w Ostrowie Wielkopolskim. Ale pod spodem jest zaginany na kilka części.