Pozdrawiam !!! Pozwole sobie podkreślić że alpaka to tylko ztw.reklamowe stopu mosiądzu wysoko niklowego
“ALPACCA”, “MASYWNY”, “WYBOROWE”, “N/S MASYWNY”, “PRIMA”, “JEDNOSTAJNY”, “N/S JEDNOSTAJNY”, “JEDNOSTALNY” i “1SZY GATUNEK”.
który zmieniał śię w małym procencie zalerznie od wytwórni w jakiej był wykonany ,a wytwórni było poza oznaczeniami Bronisława Grabskiego odnotowano sygnatury wytwórni :
“ALPACCA WARSZAWA”, “ASCEL”, “ASCEL W.”, “B.R.”, “B.R.W.”, “B.T.K.”, “B.M.W.”, “CH.G.W.”, “UNION CH.G.”, “CIESZYN (dwa lwy)”, “D.G.W.”, “D.P.C.”, “D.W.”, “ESEF”, “ESEF W.”, “S.F. (kotwica)”, “S.F.W.”, “S.F.W. 25 m/m”, “E.W.C.” “E.S.E.L.”, “ESEL W.”, “”ESEL” WARSZAWA”, “S.L.W.”, “GUZOMETAL SP Z OO”, “GUZPOL WARSZAWA”, “UNION H.G.W.”, “H.G.W.”, “L.CENSOR KRAKÓW” i w odmianie “Ł.CENSOR KRAKÓW”, “I.M.W.”, “J.M.C.”, “J.M.W.”, “J.M.W. WARSZAWA”, “J. PLUTA E. MIŁKOWSKI”, “J.W.C.”, “J.SZ.W.”, “K.M.W.”, “K.JASIŃSKI POZNAŃ”, “L.M.W.” “ELEM.W.”, “M.G.UNION”, ,“M.G.W.”, “M.W.P.”, “O.P.C.”, “P.E. KRAKÓW”, “POLONIA”, “POLONIA W.”, “POLONIA W.S.”, “R.W.”, “S.G.M.”, “S.G.M. WARSZAWA”, “STANIOLA”, , “S.J.P.”, “Sz.B.W.”, “SZCZĘSNY A. WARSZAWA”, “S.JABŁOŃSKI S. Z. oo POZNAŃ”, “S.J.”, “S.M. BUSPOZ”, “T.O.W.”, “W.C.W.”, “W.C.”, “POLONIA W.S.W.”, “WYBOROWE”, “Z.S.”
W roku 1933 zalecono
oksydowanie guzików dla kadry na stare srebro. Guziki cynkowe dla szeregowych pozostawiono szare, powlekane bezbarwnym lakierem matowym.Znane są guziki z różnymi rysunkami orła z tym samym numerem serii na rewersie. Są to jednak przypadki rzadkie spowodowane zmianą pękniętej lub nadmiernie zużytej matrycy bez zmiany stempla. W trakcie wybijania guzików matryce zużywały się i dostrzec można stopniowo zacierający się rysunek orła wśród guzików oznaczonych tym samym numerem serii (matrycy). Firma B. Grabski znana była ze staranności wykonania swoich wyrobów i egzemplarze wadliwe pochodzące z tej wytwórni są bardzo rzadkie.
A co do śniedzi ,to
patyna Patyna, śniedź, grynszpan szlachetny - produkt korozji atmosferycznej miedzi i jej stopów w dostatecznie wilgotnym powietrzu. Jest to warstewka koloru od jasnozielonego do szarozielonego. Jej głównym składnikiem przy czystej atmosferze jest węglan hydroksomiedzi(II) - [Cu(OH)]2CO3. Patyna jest powłoką trwałą, jako ostatni etap procesu korozji (pasywacja). W atmosferze zawierającej dwutlenek siarki w skład patyny wchodzi także siarczan (VI) hydroksomiedzi(II) - [Cu(OH)]2SO4, a powłoka taka nie stanowi ochrony przed dalszą korozją[1].Cały proces pokrywania się powierzchni metalu nalotem patyny trwa kilkadziesiąt lat, choć pierwsze objawy mogą zacząć pojawiać się już po kilku latach.Sztuczne patynowanie można wykonać również metodami chemicznymi, np. w celach ozdobnych można to zrobić zanurzając przedmioty w roztworze siarczanu amonu na 12 godz. i potem susząc je na wolnym powietrzu.
Cezary wykonuje też patynowe - i co mają kitajcy do Polski , u mnie to odlewali Austrjackie orły na czaka , u faceta co zajmował się wulkanyzacją opon samochodowych .A my mamy jubilera do guzików.Trzeba konkretne dokumenty WT istniały z pewnością .
LINK
http://www.wolf.pl/guziki-ramki.htmlhttp://www.weu1918-1939.pl/piechota/mundury/guzik_33/departament_piechoty_wyposazenie_guzik_33.html